قوانین استفاده از پست الکترونیکی دانشگاهی برای دانشجویان

  * شرایط پست الکترونیکی دانشگاهی برای دانشجویان:

  بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان محترم میرساند امکان دریافت پست الکترونیکی با دامنه دانشگاه (@stu.ub.ac.ir) برای دانشجویان میسر بوده و  متقاضیان جهت اخذ آن ابتدا باید درخواست خود را به گروه آموزشی خود ارائه دهند و در صورت تایید مدیر گروه، پست الکترونیکی دانشگاهی در مدت زمان تحصیل آنان ایجاد و قابل استفاده خواهد بود.

« دانشجویان باید جهت تحویل گرفتن شناسه کاربری و رمز ورود پست الکترونیکی خود، با به همراه داشتن کارت دانشجویی

 (حداقل 24 ساعت پس از ارسال درخواست از طرف گروه آموزشی ) به واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات مراجعه نمایند. « 

 

 

* در استفاده از پست الکترونیکی دانشگاه توجه به نکات زیر الزامی است:

  1. به هر شخص تنها یک حساب کاربری داده می‏شود.
  2. شخص درخواست کننده مسئول هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری میباشد.
  3. امکان واگذاری حساب کاربری و یا امتیاز استفاده از خدمات به دیگری، به هیچ‏عنوان مجاز نمیباشد و در هر صورت درخواست کننده خدمات، مسئول هرگونه استفاده نابجا خواهد بود.
  4. شخص استفاده کننده ملزم به رعایت قوانین عمومی دانشگاه و قوانین دولت در زمینه فضای سایبری میباشد .
  5. دانشجویانی که از مقاطع قبل، پست الکترونیکی فعال دانشگاه را دارند میبایست درخواست تمدید اعتبار پست الکترونیکی خود را به گروه خود ارائه دهند.
  6. دانشگاه مختار است در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری بدون اخطار قبلی اقدام به تعلیق و یا حذف حساب کاربری نماید.
  7. چناچه دارنده پست الکترونیکی دانشگاه نسبت به امنیت حساب خود مظنون شود، می‎بایست مراتب را به اطلاع مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه برساند.
  8. فضای تخصیص داده شده به پست الکترونیکی دانشجویان دارای محدودیت حجم MB200 می باشد.
  9. امکان ارائه پست الکترونیکی به دانشجویان مهمان وجود ندارد.
  10. ایجاد پست الکترونیکی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل امکان پذیر نمی باشد.

 

 

 

 

* موارد زیر موجب غیر فعال شدن حساب کاربری می‏شوند:

  1. اتمام مدت اعتبار حساب کاربری.
  2. ارسال هرزنامه و نامه‏های گروهی و ...  (Spam, Bulk Mail, …)
  3. استفاده از حساب کاربری برای تبلیغات،
  4. استفاده از حساب کاربری به منظور صدمه زدن به سرویسهای دانشگاه و یا مزاحمت برای دیگران
  5. در اختیار قرار دادن حساب کاربری خود به دیگران.
  6. عدم رعایت قوانین عمومی مربوط به هر یک از خدمات مرکز و قوانین دولت در زمینه فضای سایبری .

 

* اعتبار حساب کاربری:

  1. پست الکترونیکی دانشجویی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال می‌باشد.
  2. پست الکترونیکی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حذف خواهدشد و بازیابی اطلاعات حساب حذف شده امکان پذیر نمی باشد.
  3. پست الکترونیکی دانشجویانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محرومیت، انصراف، جابجایی، اتمام تحصیل و ...) به پایان برسد حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ قطع ارتباط  حذف می‏گردد.

 

      در صورت بروز مشکل در پست الکترونیکی خود می‏توانید به واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساعات اداری (8 الی 15:30) مراجعه نمایید.

 

گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد بازیابی هرگونه اطلاعات از دست رفته، مسئولیتی ندارد.

 

 

 

دانلود فایل PDF