قوانین استفاده از پست الکترونیکی دانشگاهی برای دانشجویان
قوانین استفاده از پست الکترونیکی دانشگاهی برای دانشجویان
* شرایط پست الکترونیکی دانشگاهی برای دانشجویان:
بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان محترم میرساند امکان دریافت پست الکترونیکی با دامنه دانشگاه (@stu.ub.ac.ir) برای دانشجویان میسر بوده و متقاضیان جهت اخذ آن ابتدا باید درخواست خود را به گروه آموزشی خود ارائه دهند و در صورت تایید مدیر گروه، پست الکترونیکی دانشگاهی در مدت زمان تحصیل آنان ایجاد و قابل استفاده خواهد بود.
« دانشجویان باید جهت تحویل گرفتن شناسه کاربری و رمز ورود پست الکترونیکی خود، با به همراه داشتن کارت دانشجویی
(حداقل 24 ساعت پس از ارسال درخواست از طرف گروه آموزشی ) به واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات مراجعه نمایند. «
* در استفاده از پست الکترونیکی دانشگاه توجه به نکات زیر الزامی است:
- به هر شخص تنها یک حساب کاربری داده میشود.
- شخص درخواست کننده مسئول هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری میباشد.
- امکان واگذاری حساب کاربری و یا امتیاز استفاده از خدمات به دیگری، به هیچعنوان مجاز نمیباشد و در هر صورت درخواست کننده خدمات، مسئول هرگونه استفاده نابجا خواهد بود.
- شخص استفاده کننده ملزم به رعایت قوانین عمومی دانشگاه و قوانین دولت در زمینه فضای سایبری میباشد .
- دانشجویانی که از مقاطع قبل، پست الکترونیکی فعال دانشگاه را دارند میبایست درخواست تمدید اعتبار پست الکترونیکی خود را به گروه خود ارائه دهند.
- دانشگاه مختار است در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری بدون اخطار قبلی اقدام به تعلیق و یا حذف حساب کاربری نماید.
- چناچه دارنده پست الکترونیکی دانشگاه نسبت به امنیت حساب خود مظنون شود، میبایست مراتب را به اطلاع مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه برساند.
- فضای تخصیص داده شده به پست الکترونیکی دانشجویان دارای محدودیت حجم MB200 می باشد.
- امکان ارائه پست الکترونیکی به دانشجویان مهمان وجود ندارد.
- ایجاد پست الکترونیکی برای دانشجویان فارغالتحصیل امکان پذیر نمی باشد.
* موارد زیر موجب غیر فعال شدن حساب کاربری میشوند:
- اتمام مدت اعتبار حساب کاربری.
- ارسال هرزنامه و نامههای گروهی و ... (Spam, Bulk Mail, …)
- استفاده از حساب کاربری برای تبلیغات،
- استفاده از حساب کاربری به منظور صدمه زدن به سرویسهای دانشگاه و یا مزاحمت برای دیگران
- در اختیار قرار دادن حساب کاربری خود به دیگران.
- عدم رعایت قوانین عمومی مربوط به هر یک از خدمات مرکز و قوانین دولت در زمینه فضای سایبری .
* اعتبار حساب کاربری:
- پست الکترونیکی دانشجویی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال میباشد.
- پست الکترونیکی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حذف خواهدشد و بازیابی اطلاعات حساب حذف شده امکان پذیر نمی باشد.
- پست الکترونیکی دانشجویانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محرومیت، انصراف، جابجایی، اتمام تحصیل و ...) به پایان برسد حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ قطع ارتباط حذف میگردد.
در صورت بروز مشکل در پست الکترونیکی خود میتوانید به واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در ساعات اداری (8 الی 15:30) مراجعه نمایید.
گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد بازیابی هرگونه اطلاعات از دست رفته، مسئولیتی ندارد.